tirsdag den 6. oktober 2009

Efteråret 2009

Det har været hektisk på det sidste. Der er mange om buddet på de ekstra interessante og billige ejendomme. Det er bare ikke alle gode tilbud, som i virkeligheden er så gode.

Det er meget komisk. Jeg fik tilsendt en mail fra en klient tidligere i dag, hvor han havde modtaget et emailblast om et fantastisk tilbud på en lejlighed i Bella Piazza. Bella Piazza er endelig blevet udsolgt efter en lang og hård kamp af bygherren, hvor de har været nødt til at nedsætte priserne markant.

Nu var der en køber, som var løbet fra handlen, så der var kommet en bolig tilbage på markedet. Den dansker, som sendte nyhedsbrevet påstod, at det bare var nødvendigt at slå til på få minutter, fordi hundredvis af klienter ikke havde nået at få en bolig. Det er komisk, hvis ikke var fordi det drejer sig om mange penge. Forhåbentlig er der ikke mange som falder for denne type useriøs rådgivning. Man kan sige meget, men det er ikke købers mand, som taler her.

Rollen som dansk ejendomsmægler i Florida er at hjælpe sine klienter til at forstå markedet, og finde de rigtige boliger som giver bedst mulighed for at gøre en god forretning driftsmæssigt og ved et fremtidigt salg.

Der er desværre mange, som tror at den søde og rare dansker som godt nok ikke er ejendomsmægler i USA arbejder for dem. Det gør han ikke. Han er ikke amerikansk ejendomsmægler, og han arbejder for bygherren - ikke for de danske købere.

Vi har det fint med at klienter vælger andre ejendomsmæglere end os. Det er gudskelov et frit marked, hvor alle kan finde den rigtige rådgiver, men det piner os lidt at vi ved der er mange som bliver taget ved næsen af useriøse kræmmere, som kun interesserer sig for deres egen kommission. Vi kan selvfølgelig være ligeglade, men det er vi ikke, da vi driver en seriøs virksomhed, og vi ønsker ikke at der kommer dårlige oplevelser med huskøb i Florida.

Vi har alle regninger at betale, men derfor skal man alligevel huske at sætte kunden først.

Ingen kommentarer: